Перейти к содержанию

make_connection: connect failed <socket #2, code 10061


Рекомендуемые сообщения

Всем привет, видел уже тут эту тему от 2012 года. Прошу прощения что создаю еще одну, просто там не раскрыт вопрос.

Есть сборка сервера eamod собственно пытаюсь запустить ее дома. Запускаю, создаю аккаунт, создаю чара.....Жму зайти и пишет Disconnected from Server. В консоли выдает вот такую ошибку.

make_connection: connect failed <socket #2, code 10061

В старой теме пишут что: "Либо слеши в конфигах либо в inter_athena.conf с базой Log одно из двух)" В конфигах слэшей не стоит в inter тоже вроде все нормально прописано. Что бы не быть голословным вот мои конфиги, посмотрите пожалуйста, может я чего недоглядел.

Char_athena

// Athena Character configuration file.

// Note: "Comments" are all text on the right side of a double slash "//"
// Whatever text is commented will not be parsed by the servers, and serves
// only as information/reference.

// Server Communication username and password.
userid: s1
passwd: p2

// Server name, use alternative character such as ASCII 160 for spaces.
// NOTE: Do not use spaces in the name, or guild emblems won't work client-side!
server_name: eAthena

// Wisp name for server: used to send wisp from server to players (between 4 to 23 characters)
wisp_server_name: Server

// Login Server IP
// The character server connects to the login server using this IP address.
// NOTE: This is useful when you are running behind a firewall or are on
// a machine with multiple interfaces.
login_ip: 127.0.0.1

// The character server listens on the interface with this IP address.
// NOTE: This allows you to run multiple servers on multiple interfaces
// while using the same ports for each server.
bind_ip: 127.0.0.1

// Login Server Port
login_port: 6900

// Character Server IP
// The IP address which clients will use to connect.
// Set this to what your server's public IP address is.
char_ip: 127.0.0.1

// Character Server Port
char_port: 6121

//Time-stamp format which will be printed before all messages.
//Can at most be 20 characters long.
//Common formats:
// %I:%M:%S %p (hour:minute:second 12 hour, AM/PM format)
// %H:%M:%S (hour:minute:second, 24 hour format)
// %d/%b/%Y (day/Month/year)
//For full format information, consult the strftime() manual.
//timestamp_format: [%d/%b %H:%M]

//If redirected output contains escape sequences (color codes)
stdout_with_ansisequence: no

//Makes server output more silent by ommitting certain types of messages:
//1: Hide Information messages
//2: Hide Status messages
//4: Hide Notice Messages
//8: Hide Warning Messages
//16: Hide Error and SQL Error messages.
//32: Hide Debug Messages
//Example: "console_silent: 7" Hides information, status and notice messages (1+2+4)
console_silent: 0

// Console Commands
// Allow for console commands to be used on/off
// This prevents usage of >& log.file
console: off

// Option to force a player to create an e-mail.
// If a player have default e-mail, and if you activate this option, the player can only connect in the game (to arrive on a map) like follow:
// - Create at least 1 character
// - Select 1 character
// - Select DEL to enter his/her e-mail. (if OK is choosen, client says to the player: 'invalid e-mail')
// - If his/her e-mail is correct, the player enter in the game (an e-mail is saved definitively).
// - If his/her e-mail is incorrect, he/she have 'incorrect e-mail' and must select again DEL.
// - After entering in the game (when the player arrives on a map), DEL and SEL/OK button work normaly for all next connections.
// Resume: If a player have "incorrect/invalid e-mail" when he/she click on 'OK' button,
// the player must click 'DEL' button and register his/her NEW e-mail to enter in the game
// So, default is 0, because administrator must explain to their players before to activate this option.
email_creation: 0

// Type of server.
// No functional side effects at the moment.
// Displayed next to the server name in the client.
// 0=normal, 1=maintenance, 2=over 18, 3=paying, 4=P2P
char_maintenance: 0

// Enable or disable creation of new characters.
// Now it is actually supported [Kevin]
char_new: 1

// Display (New) in the server list.
char_new_display: 0

// Maximum users able to connect to the server. Set to 0 for unlimited.
max_connect_user: 0

// Minimum GM level that is allowed to bypass the server limit of users.
gm_allow_level: 99

// How often should the server save all files? (In seconds)
// Note: Applies to all data files on TXT servers.
// On SQL servers, it applies to guilds (character save interval is defined on the map config)
autosave_time: 60

// Display information on the console whenever characters/guilds/parties/pets are loaded/saved?
save_log: yes

// Character server flatfile database
char_txt: save/athena.txt

// Friends list flatfile database
friends_txt: save/friends.txt

// Start point, Map name followed by coordinates (x,y)
start_point: new_1-1,53,111

// Starting weapon for new characters
start_weapon: 1201

// Starting armor for new characters
start_armor: 2301

// Starting zeny for new characters
start_zeny: 0

// Size for the fame-lists
fame_list_alchemist: 10
fame_list_blacksmith: 10
fame_list_taekwon: 10

// Guild earned exp modifier.
// Adjusts taxed exp before adding it to the guild's exp. For example, if set
// to 200, the guild receives double the player's taxed exp.
guild_exp_rate: 100

// Name used for unknown characters
unknown_char_name: Unknown

// To log the character server?
log_char: 1

// Log Filename
char_log_filename: log/char.log

// Allow or not identical name for characters but with a different case (upper/lower):
// example: Test-test-TEST-TesT; Value: 0 not allowed (default), 1 allowed
name_ignoring_case: no

// Manage possible letters/symbol in the name of charater. Control character (0x00-0x1f) are never accepted. Possible values are:
// NOTE: Applies to character, party and guild names.
// 0: no restriction (default)
// 1: only letters/symbols in 'char_name_letters' option.
// 2: Letters/symbols in 'char_name_letters' option are forbidden. All others are possibles.
char_name_option: 1

// Set the letters/symbols that you want use with the 'char_name_option' option.
// Note: Don't add spaces unless you mean to add 'space' to the list.
char_name_letters: abcdefghijklmnopqrstuvwxyz ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ1234567890

// How many Characters are allowed per Account ? (0 = disabled)
chars_per_account: 0

// Restrict character deletion by BaseLevel
// 0: no restriction (players can delete characters of any level)
// -X: you can't delete chars with BaseLevel <= X
// Y: you can't delete chars with BaseLevel >= Y
// e.g. char_del_level: 80 (players can't delete characters with 80+ BaseLevel)
char_del_level: 0

// Amount of time in seconds by which the character deletion is delayed.
// Default: 86400 (24 hours)
// NOTE: Requires client 2010-08-03aragexeRE or newer.
char_del_delay: 86400

// What folder the DB files are in (item_db.txt, etc.)
db_path: db

//NOTE: The following online listing options are only for TXT servers.

// Filename of the file which receives the online players list in text
online_txt_filename: online.txt

// Filename of the file which receives the online players list, but in html version
online_html_filename: online.html

// Choose how to display online players.
// (sorting operation with a lot of online players can take time on a slow computer)
// 0: no sorting (default)
// 1: by alphabetical order of their name
// 2: by number of their zenys
// 3: by their base level
// 4: by their job (and job level inside the same job)
// 5: by alphabetical order of their actual map location
online_sorting_option: 0

// Choose which columns that you want display in the online files. Do the addition of these values:
// (if value is 0, no file is done)
// 1: name (just the name, no function like 'GM')
// 2: job
// 4: levels
// 8: map name
// 16: mapname and coordonates
// 32: zenys
// 64: name (with 'GM' if the player is a GM)
// default value: 1 (only name)
online_display_option: 1

// minimum GM level to display 'GM' when we want to display it (default: 1)
online_gm_display_min_level: 20

// refresh time (in sec) of the html file in the explorer (default 20)
online_refresh_html: 20

import: conf/import/char_conf.txt

login_athena

// Athena Login Server configuration file.
// Translated by Peter Kieser

// Note: "Comments" are all text on the right side of a double slash "//"
// Whatever text is commented will not be parsed by the servers, and serves
// only as information/reference.

// The login server listens on the interface with this IP address.
// NOTE: This allows you to run multiple servers on multiple interfaces
// while using the same ports for each server.
bind_ip: 127.0.0.1

// Login Server Port
login_port: 6900

//Time-stamp format which will be printed before all messages.
//Can at most be 20 characters long.
//Common formats:
// %I:%M:%S %p (hour:minute:second 12 hour, AM/PM format)
// %H:%M:%S (hour:minute:second, 24 hour format)
// %d/%b/%Y (day/Month/year)
//For full format information, consult the strftime() manual.
//timestamp_format: [%d/%b %H:%M]

//If redirected output contains escape sequences (color codes)
stdout_with_ansisequence: no

//Makes server output more silent by ommitting certain types of messages:
//1: Hide Information messages
//2: Hide Status messages
//4: Hide Notice Messages
//8: Hide Warning Messages
//16: Hide Error and SQL Error messages.
//32: Hide Debug Messages
//Example: "console_silent: 7" Hides information, status and notice messages (1+2+4)
console_silent: 0

// Console Commands
// Allow for console commands to be used on/off
// This prevents usage of >& log.file
console: off

// Can you use _M/_F to make new accounts on the server?
new_account: yes

// Account registration flood protection system
// allowed_regs is the number of registrations allowed in time_allowed (in seconds)
allowed_regs: 1
time_allowed: 10

// Log Filename. All operations received by the server are logged in this file.
login_log_filename: log/login.log

// To log the login server?
// NOTE: The login-sql server needs the login logs to enable dynamic pass failure bans.
log_login: yes

// Indicate how to display date in logs, to players, etc.
date_format: %Y-%m-%d %H:%M:%S

// Indicate the minimum GM level of player that the server accepts to connection.
// 0: all players (normal player are 0. it's default), 1-99: GM level at least with level x
min_level_to_connect: 0

// Starting additional sec from now for the limited time at creation of account
// -1: new account are created with UNlimited time (default value)
// 0 or more: new accounts was created by addition of the value (in sec) to the actual time (to set first limited time)
start_limited_time: -1

// Check The clientversion set in the clientinfo ?
check_client_version: no

// What version we would allow to connect? (if the options above is enabled..)
client_version_to_connect: 20

// Store passwords as MD5 hashes instead of plaintext ?
// NOTE: Will not work with clients that use
use_MD5_passwords: no

// Ipban features (SQL only)
ipban.enable: yes
//ipban.sql.db_hostname: 127.0.0.1
//ipban.sql.db_port: 3306
//ipban.sql.db_username: ragnarok
//ipban.sql.db_password: ragnarok
//ipban.sql.db_database: ragnarok
//ipban.sql.codepage:
//ipban.sql.ipban_table: ipbanlist
// Dynamic password failure ipban system
ipban.dynamic_pass_failure_ban: yes
ipban.dynamic_pass_failure_ban_interval: 5
ipban.dynamic_pass_failure_ban_limit: 7
ipban.dynamic_pass_failure_ban_duration: 5

// Interval (in seconds) to clean up expired IP bans. 0 = disabled. default = 60.
// NOTE: Even if this is disabled, expired IP bans will be cleaned up on login server start/stop.
// Players will still be able to login if an ipban entry exists but the expiration time has already passed.
ipban_cleanup_interval: 60

// Interval (in minutes) to execute a DNS/IP update. Disabled by default.
// Enable it if your server uses a dynamic IP which changes with time.
//ip_sync_interval: 10

// DNS Blacklist Blocking
// If enabled, each incoming connection will be tested against the blacklists
// on the specified dnsbl_servers (comma-separated list)
use_dnsbl: no
dnsbl_servers: dnsbl.deltaanime.net

// Which account engine to use.
// 'auto' selects the first engine available (txt, sql, then others)
// (defaults to auto)
account.engine: auto

// Account data storage configuration
// TXT
account.txt.account_db: save/account.txt
account.txt.case_sensitive: no
// SQL
//account.sql.db_hostname: 127.0.0.1
//account.sql.db_port: 3306
//account.sql.db_username: ragnarok
//account.sql.db_password: ragnarok
//account.sql.db_database: ragnarok
//account.sql.codepage:
//account.sql.case_sensitive: no
//account.sql.account_db: login
//account.sql.accreg_db: global_reg_value

import: conf/inter_athena.conf
import: conf/import/login_conf.txt

map_athena

// ______ __ __
// /\ _ \/\ \__/\ \
// __\ \ \L\ \ \ ,_\ \ \___ __ ___ __
// /'__`\ \ __ \ \ \/\ \ _ `\ /'__`\/' _ `\ /'__`\
///\ __/\ \ \/\ \ \ \_\ \ \ \ \/\ __//\ \/\ \/\ \L\.\_
//\ \____\\ \_\ \_\ \__\\ \_\ \_\ \____\ \_\ \_\ \__/.\_\
// \/____/ \/_/\/_/\/__/ \/_/\/_/\/____/\/_/\/_/\/__/\/_/
// _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
// / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \
//( e | n | g | l | i | s | h ) ( A | t | h | e | n | a )
// \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/
//
//--------------------------------------------------------------
//eAthena Map-Server Configuration File
//--------------------------------------------------------------

// Note: "Comments" are all text on the right side of a double slash "//"
// Whatever text is commented will not be parsed by the servers, and serves
// only as information/reference.

//--------------------------------------------------------------
// Configuration Info
//--------------------------------------------------------------
// Interserver communication passwords, set in account.txt (or equiv.)
userid: serv1
passwd: serv2

// Character Server IP
// The map server connects to the character server using this IP address.
// NOTE: This is useful when you are running behind a firewall or are on
// a machine with multiple interfaces.
char_ip: 127.0.0.1

// The map server listens on the interface with this IP address.
// NOTE: This allows you to run multiple servers on multiple interfaces
// while using the same ports for each server.
bind_ip: 127.0.0.1

// Character Server Port
char_port: 6121

// Map Server IP
// The IP address which clients will use to connect.
// Set this to what your server's public IP address is.
map_ip: 127.0.0.1

// Map Server Port
map_port: 5121

//Time-stamp format which will be printed before all messages.
//Can at most be 20 characters long.
//Common formats:
// %I:%M:%S %p (hour:minute:second 12 hour, AM/PM format)
// %H:%M:%S (hour:minute:second, 24 hour format)
// %d/%b/%Y (day/Month/year)
//For full format information, consult the strftime() manual.
//timestamp_format: [%d/%b %H:%M]

//If redirected output contains escape sequences (color codes)
stdout_with_ansisequence: no

//Makes server output more silent by ommitting certain types of messages:
//1: Hide Information messages
//2: Hide Status messages
//4: Hide Notice Messages
//8: Hide Warning Messages
//16: Hide Error and SQL Error messages.
//32: Hide Debug Messages
//Example: "console_silent: 7" Hides information, status and notice messages (1+2+4)
console_silent: 0

//Where should the map data be read from?
map_cache_file: db/map_cache.dat

//Where should all database data be read from?
db_path: db

// Enable the @guildspy and @partyspy at commands?
// Note that enabling them decreases packet sending performance.
enable_spy: no

// Read map data from GATs and RSWs in GRF files or a data directory
// as referenced by grf-files.txt rather than from the mapcache?
use_grf: no

// Console Commands
// Allow for console commands to be used on/off
// This prevents usage of >& log.file
console: off

// Database autosave time
// All characters are saved on this time in seconds (example:
// autosave of 60 secs with 60 characters online -> one char is saved every
// second)
autosave_time: 300

// Min database save intervals (in ms)
// Prevent saving characters faster than at this rate (prevents char-server
// save-load getting too high as character-count increases)
minsave_time: 100

// Apart from the autosave_time, players will also get saved when involved
// in the following (add as needed):
// 1: after every successful trade
// 2: after every vending transaction
// 4: after closing storage/guild storage.
// 8: After hatching/returning to egg a pet.
// 16: After successfully sending a mail with attachment
// 32: After successfully submitting an item for auction
// 64: After successfully get/delete/complete a quest
// NOTE: These settings decrease the chance of dupes/lost items when there's a
// server crash at the expense of increasing the map/char server lag. If your
// server rarely crashes, but experiences interserver lag, you may want to set
// these off.
save_settings: 127

// Message of the day file, when a character logs on, this message is displayed.
motd_txt: conf/motd.txt

// When @help or @h is typed when you are a gm, this is displayed for helping new gms understand gm commands.
help_txt: conf/help.txt
help2_txt: conf/help2.txt
charhelp_txt: conf/charhelp.txt

// Scripts
import: npc/scripts_main.conf

// Maps:
import: conf/maps_athena.conf

import: conf/import/map_conf.txt

Буду весьма признателен за помощь.

А чуть не забыл, файл inter_athena

// Athena InterServer configuration.

// Options for both versions

// Log Inter Connections, etc.?
log_inter: 1

// Inter Log Filename
inter_log_filename: log/inter.log

// Level range for sharing within a party
party_share_level: 10


// TXT version options only

// Storage flatfile database, used for Karfa storage.
storage_txt: save/storage.txt

// Party flatfile database, for party names, members and other party info.
party_txt: save/party.txt

// Hotkeys flatfile database, where character skill shortcuts are stored.
hotkeys_txt: save/hotkeys.txt

// Guild flatfile database, for guild names, members, and other guild info.
guild_txt: save/guild.txt

// Pet flatfile database, for pet names, and other pet info.
pet_txt: save/pet.txt

// Homunculus flatfile database, for homunculus information.
homun_txt: save/homun.txt

// Castle flatfile database, for emperium war castles, etc.
castle_txt: save/castle.txt

// Status change flatfile database, for status changes that are saved between sessions.
scdata_txt: save/scdata.txt

// Mapserver permanent script variables ($-type)
mapreg_txt: save/mapreg.txt


// SQL version options only

// You can specify the codepage to use in your mySQL tables here.
// (Note that this feature requires MySQL 4.1+)
//default_codepage:


// For IPs, ideally under linux, you want to use localhost instead of 127.0.0.1
// Under windows, you want to use 127.0.0.1. If you see a message like
// "Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)"
// and you have localhost, switch it to 127.0.0.1

// Global SQL settings
// overriden by local settings when the hostname is defined there
// (currently only the login-server reads/obeys these settings)
sql.db_hostname: 127.0.0.1
sql.db_port: 3306
sql.db_username: root
sql.db_password: vertrigo
sql.db_database: ragnarok
sql.codepage:

// MySQL Character SQL server
char_server_ip: 127.0.0.1
char_server_port: 3306
char_server_id: root
char_server_pw: vertrigo
char_server_db: ragnarok

// MySQL Map SQL Server
map_server_ip: 127.0.0.1
map_server_port: 3306
map_server_id: root
map_server_pw: vertrigo
map_server_db: ragnarok

// MySQL Log SQL Database
log_db_ip: 127.0.0.1
log_db_port: 3306
log_db_id: root
log_db_pw: vertrigo
log_db_db: ragnarok
log_codepage:

// DO NOT CHANGE ANYTHING BEYOND THIS LINE UNLESS YOU KNOW YOUR DATABASE DAMN WELL
// this is meant for people who KNOW their stuff, and for some reason want to change their
// database layout. [CLOWNISIUS]

// ALL MySQL Database Table names

// Login Database Tables
loginlog_db: loginlog

// Char Database Tables
char_db: char
hotkey_db: hotkey
scdata_db: sc_data
cart_db: cart_inventory
inventory_db: inventory
charlog_db: charlog
storage_db: storage
reg_db: global_reg_value
skill_db: skill
interlog_db: interlog
memo_db: memo
guild_db: guild
guild_alliance_db: guild_alliance
guild_castle_db: guild_castle
guild_expulsion_db: guild_expulsion
guild_member_db: guild_member
guild_skill_db: guild_skill
guild_position_db: guild_position
guild_storage_db: guild_storage
party_db: party
pet_db: pet
friend_db: friends
mail_db: mail
auction_db: auction
quest_db: quest

// Map Database Tables
item_db_db: item_db
item_db2_db: item_db2
mob_db_db: mob_db
mob_db2_db: mob_db2
mapreg_db: mapreg

//Use SQL item_db and mob_db for the map server
use_sql_db: no

// Nick for sending mainchat
// messages like whisper
main_chat_nick: Main

import: conf/import/inter_conf.txt

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

странно обычно такие ошибки по двум причинам, запустил серв 2 раза) или или дата екзе и дата в ммо не сходятся из за этого могут быть такие ошибки а вообще ещё могу сказать что раз чара он создал и зайти смог то смотреть надо непосредственно в мап атена или интер, чар и логин уже не причём, я склоняюсь к тому что в ммо не прописанна ревизия екзе. так же хочу заметить что у нас ещё кое что конфликтует,

char_athena.conf

userid: s1

passwd: p2

map_athena.conf

userid: serv1

passwd: serv2

конфликт))) а эт уже проблема ))) и не маленькая) в базе логин тоже

нужно прописать одинаковый идентичный обоим конфиг файлам))) и тагда и только тагда запуск и вход будет успешным)

неужели это невидно?)))

Изменено пользователем Fizik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Fizik Это я просто тему нашел на ra и эксперементировал. И забыл в одном конфиге поменять.....в общем дело ни в этом.

Еще такая проблема, не знаю может быть из за этого или нет. У меня в консоли при запуске сервера выдает ошибку SQL о том что нет таблицы user_bg Откуда брать эту таблицу и какие там строки нужны я не представляю, может кто что знает? В базу импортирую logs.sql и main.sql

Там должен быть указан порт, к которому не может подключиться

Про порты там вообще ни слова. Я когда чистую сборку запускаю, все прекрасно работает на тех же портах. А вот в eamod сборке не хочет почему то((
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Как вариант - залей папку conf из чистой сборки на еамод

кстати почему у тебя


userid: s1
passwd: p2

и


userid: serv1
passwd: serv2

Да я же говорю, что в поисках решения проблемы забрел на форум ra и там был такой вариант что со стандартыни s1/p1 не работает. Вот я и эксперементировал. Когда сюда конфиги заливал, просто забыл в одном из них обратно поменять на s1/p1))) А папку conf менять как то не правильно будет наверно, так как в eamod там конфиги дополнительные BG и т.д. Я пробовал поменять inter,map,login и char athena не помогло(((

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Насчет дополнительных конфигов должны просто высветится ошибки.

Просто если заработает, то проблема в папке конфиг, а если нет, то надо в другую сторону копать

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

он не понимает))) Ещё раз повторю В обоих конф файлах Одинаковый юзер ид и юзер пасс должен быть иначе будешь ловить ошибку)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Fizik Ты как читаешь сообщения? Еще раз повторяю что это я просто пробовал варианты предложенные на других форумах. И когда я запускал сервер у меня логин и пароль были одинаковые s1/p1 просто когда сюда выкладывал, поменял только в одном файле, во-втором забыл. Дело точно не в этом.

Насчет дополнительных конфигов должны просто высветится ошибки.

Просто если заработает, то проблема в папке конфиг, а если нет, то надо в другую сторону копать

По-видимому проблема даже не в конфиге((( Еще гармония установлена без лицензии. Раньше на этом не акцентировал, так как думал что дело не в этом (раньше то запускалось). Сейчас уже вообще не понимаю в чем проблема)))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 5 недель спустя...

Поставь слеши перед


bind_ip: 127.0.0.1

в двух конфигах s1p1 должно быть далее если это eamod у тебя должны быть sql фалы например eAmod_database попробуй закинь в базу это https://yadi.sk/d/aoVPTXxpk4CKN это для user_bg и user_bg_log

Так же если там раньше стояла Harmony тогда продиффай ехе и снеси её с эмулятора, если не знаешь как это сделать то легче всего скачать eathena другую и перекинуть модификацию и поставить exe свой)

Изменено пользователем BlackGold
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

×
×
  • Создать...
Яндекс.Метрика