Hellion35 Опубликовано 27 сентября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 сентября, 2015 Всем привет, видел уже тут эту тему от 2012 года. Прошу прощения что создаю еще одну, просто там не раскрыт вопрос.Есть сборка сервера eamod собственно пытаюсь запустить ее дома. Запускаю, создаю аккаунт, создаю чара.....Жму зайти и пишет Disconnected from Server. В консоли выдает вот такую ошибку.make_connection: connect failed <socket #2, code 10061В старой теме пишут что: "Либо слеши в конфигах либо в inter_athena.conf с базой Log одно из двух)" В конфигах слэшей не стоит в inter тоже вроде все нормально прописано. Что бы не быть голословным вот мои конфиги, посмотрите пожалуйста, может я чего недоглядел.Char_athena// Athena Character configuration file.// Note: "Comments" are all text on the right side of a double slash "//"// Whatever text is commented will not be parsed by the servers, and serves// only as information/reference.// Server Communication username and password.userid: s1passwd: p2// Server name, use alternative character such as ASCII 160 for spaces.// NOTE: Do not use spaces in the name, or guild emblems won't work client-side!server_name: eAthena// Wisp name for server: used to send wisp from server to players (between 4 to 23 characters)wisp_server_name: Server// Login Server IP// The character server connects to the login server using this IP address.// NOTE: This is useful when you are running behind a firewall or are on// a machine with multiple interfaces.login_ip: 127.0.0.1// The character server listens on the interface with this IP address.// NOTE: This allows you to run multiple servers on multiple interfaces// while using the same ports for each server.bind_ip: 127.0.0.1// Login Server Portlogin_port: 6900// Character Server IP// The IP address which clients will use to connect.// Set this to what your server's public IP address is.char_ip: 127.0.0.1// Character Server Portchar_port: 6121//Time-stamp format which will be printed before all messages.//Can at most be 20 characters long.//Common formats:// %I:%M:%S %p (hour:minute:second 12 hour, AM/PM format)// %H:%M:%S (hour:minute:second, 24 hour format)// %d/%b/%Y (day/Month/year)//For full format information, consult the strftime() manual.//timestamp_format: [%d/%b %H:%M]//If redirected output contains escape sequences (color codes)stdout_with_ansisequence: no//Makes server output more silent by ommitting certain types of messages://1: Hide Information messages//2: Hide Status messages//4: Hide Notice Messages//8: Hide Warning Messages//16: Hide Error and SQL Error messages.//32: Hide Debug Messages//Example: "console_silent: 7" Hides information, status and notice messages (1+2+4)console_silent: 0// Console Commands// Allow for console commands to be used on/off// This prevents usage of >& log.fileconsole: off// Option to force a player to create an e-mail.// If a player have default e-mail, and if you activate this option, the player can only connect in the game (to arrive on a map) like follow:// - Create at least 1 character// - Select 1 character// - Select DEL to enter his/her e-mail. (if OK is choosen, client says to the player: 'invalid e-mail')// - If his/her e-mail is correct, the player enter in the game (an e-mail is saved definitively).// - If his/her e-mail is incorrect, he/she have 'incorrect e-mail' and must select again DEL.// - After entering in the game (when the player arrives on a map), DEL and SEL/OK button work normaly for all next connections.// Resume: If a player have "incorrect/invalid e-mail" when he/she click on 'OK' button,// the player must click 'DEL' button and register his/her NEW e-mail to enter in the game// So, default is 0, because administrator must explain to their players before to activate this option.email_creation: 0// Type of server.// No functional side effects at the moment.// Displayed next to the server name in the client.// 0=normal, 1=maintenance, 2=over 18, 3=paying, 4=P2Pchar_maintenance: 0// Enable or disable creation of new characters.// Now it is actually supported [Kevin]char_new: 1// Display (New) in the server list.char_new_display: 0// Maximum users able to connect to the server. Set to 0 for unlimited.max_connect_user: 0// Minimum GM level that is allowed to bypass the server limit of users.gm_allow_level: 99// How often should the server save all files? (In seconds)// Note: Applies to all data files on TXT servers.// On SQL servers, it applies to guilds (character save interval is defined on the map config)autosave_time: 60// Display information on the console whenever characters/guilds/parties/pets are loaded/saved?save_log: yes// Character server flatfile databasechar_txt: save/athena.txt// Friends list flatfile databasefriends_txt: save/friends.txt// Start point, Map name followed by coordinates (x,y)start_point: new_1-1,53,111// Starting weapon for new charactersstart_weapon: 1201// Starting armor for new charactersstart_armor: 2301// Starting zeny for new charactersstart_zeny: 0// Size for the fame-listsfame_list_alchemist: 10fame_list_blacksmith: 10fame_list_taekwon: 10// Guild earned exp modifier.// Adjusts taxed exp before adding it to the guild's exp. For example, if set// to 200, the guild receives double the player's taxed exp.guild_exp_rate: 100// Name used for unknown charactersunknown_char_name: Unknown// To log the character server?log_char: 1// Log Filenamechar_log_filename: log/char.log// Allow or not identical name for characters but with a different case (upper/lower):// example: Test-test-TEST-TesT; Value: 0 not allowed (default), 1 allowedname_ignoring_case: no// Manage possible letters/symbol in the name of charater. Control character (0x00-0x1f) are never accepted. Possible values are:// NOTE: Applies to character, party and guild names.// 0: no restriction (default)// 1: only letters/symbols in 'char_name_letters' option.// 2: Letters/symbols in 'char_name_letters' option are forbidden. All others are possibles.char_name_option: 1// Set the letters/symbols that you want use with the 'char_name_option' option.// Note: Don't add spaces unless you mean to add 'space' to the list.char_name_letters: abcdefghijklmnopqrstuvwxyz ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ1234567890// How many Characters are allowed per Account ? (0 = disabled)chars_per_account: 0// Restrict character deletion by BaseLevel// 0: no restriction (players can delete characters of any level)// -X: you can't delete chars with BaseLevel <= X// Y: you can't delete chars with BaseLevel >= Y// e.g. char_del_level: 80 (players can't delete characters with 80+ BaseLevel)char_del_level: 0// Amount of time in seconds by which the character deletion is delayed.// Default: 86400 (24 hours)// NOTE: Requires client 2010-08-03aragexeRE or newer.char_del_delay: 86400// What folder the DB files are in (item_db.txt, etc.)db_path: db//NOTE: The following online listing options are only for TXT servers.// Filename of the file which receives the online players list in textonline_txt_filename: online.txt// Filename of the file which receives the online players list, but in html versiononline_html_filename: online.html// Choose how to display online players.// (sorting operation with a lot of online players can take time on a slow computer)// 0: no sorting (default)// 1: by alphabetical order of their name// 2: by number of their zenys// 3: by their base level// 4: by their job (and job level inside the same job)// 5: by alphabetical order of their actual map locationonline_sorting_option: 0// Choose which columns that you want display in the online files. Do the addition of these values:// (if value is 0, no file is done)// 1: name (just the name, no function like 'GM')// 2: job// 4: levels// 8: map name// 16: mapname and coordonates// 32: zenys// 64: name (with 'GM' if the player is a GM)// default value: 1 (only name)online_display_option: 1// minimum GM level to display 'GM' when we want to display it (default: 1)online_gm_display_min_level: 20// refresh time (in sec) of the html file in the explorer (default 20)online_refresh_html: 20import: conf/import/char_conf.txtlogin_athena// Athena Login Server configuration file.// Translated by Peter Kieser// Note: "Comments" are all text on the right side of a double slash "//"// Whatever text is commented will not be parsed by the servers, and serves// only as information/reference.// The login server listens on the interface with this IP address.// NOTE: This allows you to run multiple servers on multiple interfaces// while using the same ports for each server.bind_ip: 127.0.0.1// Login Server Portlogin_port: 6900//Time-stamp format which will be printed before all messages.//Can at most be 20 characters long.//Common formats:// %I:%M:%S %p (hour:minute:second 12 hour, AM/PM format)// %H:%M:%S (hour:minute:second, 24 hour format)// %d/%b/%Y (day/Month/year)//For full format information, consult the strftime() manual.//timestamp_format: [%d/%b %H:%M]//If redirected output contains escape sequences (color codes)stdout_with_ansisequence: no//Makes server output more silent by ommitting certain types of messages://1: Hide Information messages//2: Hide Status messages//4: Hide Notice Messages//8: Hide Warning Messages//16: Hide Error and SQL Error messages.//32: Hide Debug Messages//Example: "console_silent: 7" Hides information, status and notice messages (1+2+4)console_silent: 0// Console Commands// Allow for console commands to be used on/off// This prevents usage of >& log.fileconsole: off// Can you use _M/_F to make new accounts on the server?new_account: yes// Account registration flood protection system// allowed_regs is the number of registrations allowed in time_allowed (in seconds)allowed_regs: 1time_allowed: 10// Log Filename. All operations received by the server are logged in this file.login_log_filename: log/login.log// To log the login server?// NOTE: The login-sql server needs the login logs to enable dynamic pass failure bans.log_login: yes// Indicate how to display date in logs, to players, etc.date_format: %Y-%m-%d %H:%M:%S// Indicate the minimum GM level of player that the server accepts to connection.// 0: all players (normal player are 0. it's default), 1-99: GM level at least with level xmin_level_to_connect: 0// Starting additional sec from now for the limited time at creation of account// -1: new account are created with UNlimited time (default value)// 0 or more: new accounts was created by addition of the value (in sec) to the actual time (to set first limited time)start_limited_time: -1// Check The clientversion set in the clientinfo ?check_client_version: no// What version we would allow to connect? (if the options above is enabled..)client_version_to_connect: 20// Store passwords as MD5 hashes instead of plaintext ?// NOTE: Will not work with clients that useuse_MD5_passwords: no// Ipban features (SQL only)ipban.enable: yes//ipban.sql.db_hostname: 127.0.0.1//ipban.sql.db_port: 3306//ipban.sql.db_username: ragnarok//ipban.sql.db_password: ragnarok//ipban.sql.db_database: ragnarok//ipban.sql.codepage://ipban.sql.ipban_table: ipbanlist// Dynamic password failure ipban systemipban.dynamic_pass_failure_ban: yesipban.dynamic_pass_failure_ban_interval: 5ipban.dynamic_pass_failure_ban_limit: 7ipban.dynamic_pass_failure_ban_duration: 5// Interval (in seconds) to clean up expired IP bans. 0 = disabled. default = 60.// NOTE: Even if this is disabled, expired IP bans will be cleaned up on login server start/stop.// Players will still be able to login if an ipban entry exists but the expiration time has already passed.ipban_cleanup_interval: 60// Interval (in minutes) to execute a DNS/IP update. Disabled by default.// Enable it if your server uses a dynamic IP which changes with time.//ip_sync_interval: 10// DNS Blacklist Blocking// If enabled, each incoming connection will be tested against the blacklists// on the specified dnsbl_servers (comma-separated list)use_dnsbl: nodnsbl_servers: dnsbl.deltaanime.net// Which account engine to use.// 'auto' selects the first engine available (txt, sql, then others)// (defaults to auto)account.engine: auto// Account data storage configuration// TXTaccount.txt.account_db: save/account.txtaccount.txt.case_sensitive: no// SQL//account.sql.db_hostname: 127.0.0.1//account.sql.db_port: 3306//account.sql.db_username: ragnarok//account.sql.db_password: ragnarok//account.sql.db_database: ragnarok//account.sql.codepage://account.sql.case_sensitive: no//account.sql.account_db: login//account.sql.accreg_db: global_reg_valueimport: conf/inter_athena.confimport: conf/import/login_conf.txtmap_athena// ______ __ __// /\ _ \/\ \__/\ \// __\ \ \L\ \ \ ,_\ \ \___ __ ___ __// /'__`\ \ __ \ \ \/\ \ _ `\ /'__`\/' _ `\ /'__`\///\ __/\ \ \/\ \ \ \_\ \ \ \ \/\ __//\ \/\ \/\ \L\.\_//\ \____\\ \_\ \_\ \__\\ \_\ \_\ \____\ \_\ \_\ \__/.\_\// \/____/ \/_/\/_/\/__/ \/_/\/_/\/____/\/_/\/_/\/__/\/_/// _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _// / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \//( e | n | g | l | i | s | h ) ( A | t | h | e | n | a )// \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/////--------------------------------------------------------------//eAthena Map-Server Configuration File//--------------------------------------------------------------// Note: "Comments" are all text on the right side of a double slash "//"// Whatever text is commented will not be parsed by the servers, and serves// only as information/reference.//--------------------------------------------------------------// Configuration Info//--------------------------------------------------------------// Interserver communication passwords, set in account.txt (or equiv.)userid: serv1passwd: serv2// Character Server IP// The map server connects to the character server using this IP address.// NOTE: This is useful when you are running behind a firewall or are on// a machine with multiple interfaces.char_ip: 127.0.0.1// The map server listens on the interface with this IP address.// NOTE: This allows you to run multiple servers on multiple interfaces// while using the same ports for each server.bind_ip: 127.0.0.1// Character Server Portchar_port: 6121// Map Server IP// The IP address which clients will use to connect.// Set this to what your server's public IP address is.map_ip: 127.0.0.1// Map Server Portmap_port: 5121//Time-stamp format which will be printed before all messages.//Can at most be 20 characters long.//Common formats:// %I:%M:%S %p (hour:minute:second 12 hour, AM/PM format)// %H:%M:%S (hour:minute:second, 24 hour format)// %d/%b/%Y (day/Month/year)//For full format information, consult the strftime() manual.//timestamp_format: [%d/%b %H:%M]//If redirected output contains escape sequences (color codes)stdout_with_ansisequence: no//Makes server output more silent by ommitting certain types of messages://1: Hide Information messages//2: Hide Status messages//4: Hide Notice Messages//8: Hide Warning Messages//16: Hide Error and SQL Error messages.//32: Hide Debug Messages//Example: "console_silent: 7" Hides information, status and notice messages (1+2+4)console_silent: 0//Where should the map data be read from?map_cache_file: db/map_cache.dat//Where should all database data be read from?db_path: db// Enable the @guildspy and @partyspy at commands?// Note that enabling them decreases packet sending performance.enable_spy: no// Read map data from GATs and RSWs in GRF files or a data directory// as referenced by grf-files.txt rather than from the mapcache?use_grf: no// Console Commands// Allow for console commands to be used on/off// This prevents usage of >& log.fileconsole: off// Database autosave time// All characters are saved on this time in seconds (example:// autosave of 60 secs with 60 characters online -> one char is saved every// second)autosave_time: 300// Min database save intervals (in ms)// Prevent saving characters faster than at this rate (prevents char-server// save-load getting too high as character-count increases)minsave_time: 100// Apart from the autosave_time, players will also get saved when involved// in the following (add as needed):// 1: after every successful trade// 2: after every vending transaction// 4: after closing storage/guild storage.// 8: After hatching/returning to egg a pet.// 16: After successfully sending a mail with attachment// 32: After successfully submitting an item for auction// 64: After successfully get/delete/complete a quest// NOTE: These settings decrease the chance of dupes/lost items when there's a// server crash at the expense of increasing the map/char server lag. If your// server rarely crashes, but experiences interserver lag, you may want to set// these off.save_settings: 127// Message of the day file, when a character logs on, this message is displayed.motd_txt: conf/motd.txt// When @help or @h is typed when you are a gm, this is displayed for helping new gms understand gm commands.help_txt: conf/help.txthelp2_txt: conf/help2.txtcharhelp_txt: conf/charhelp.txt// Scriptsimport: npc/scripts_main.conf// Maps:import: conf/maps_athena.confimport: conf/import/map_conf.txtБуду весьма признателен за помощь.А чуть не забыл, файл inter_athena// Athena InterServer configuration.// Options for both versions// Log Inter Connections, etc.?log_inter: 1// Inter Log Filenameinter_log_filename: log/inter.log// Level range for sharing within a partyparty_share_level: 10// TXT version options only// Storage flatfile database, used for Karfa storage.storage_txt: save/storage.txt// Party flatfile database, for party names, members and other party info.party_txt: save/party.txt// Hotkeys flatfile database, where character skill shortcuts are stored.hotkeys_txt: save/hotkeys.txt// Guild flatfile database, for guild names, members, and other guild info.guild_txt: save/guild.txt// Pet flatfile database, for pet names, and other pet info.pet_txt: save/pet.txt// Homunculus flatfile database, for homunculus information.homun_txt: save/homun.txt// Castle flatfile database, for emperium war castles, etc.castle_txt: save/castle.txt// Status change flatfile database, for status changes that are saved between sessions.scdata_txt: save/scdata.txt// Mapserver permanent script variables ($-type)mapreg_txt: save/mapreg.txt// SQL version options only// You can specify the codepage to use in your mySQL tables here.// (Note that this feature requires MySQL 4.1+)//default_codepage:// For IPs, ideally under linux, you want to use localhost instead of 127.0.0.1// Under windows, you want to use 127.0.0.1. If you see a message like// "Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)"// and you have localhost, switch it to 127.0.0.1// Global SQL settings// overriden by local settings when the hostname is defined there// (currently only the login-server reads/obeys these settings)sql.db_hostname: 127.0.0.1sql.db_port: 3306sql.db_username: rootsql.db_password: vertrigosql.db_database: ragnaroksql.codepage:// MySQL Character SQL serverchar_server_ip: 127.0.0.1char_server_port: 3306char_server_id: rootchar_server_pw: vertrigochar_server_db: ragnarok// MySQL Map SQL Servermap_server_ip: 127.0.0.1map_server_port: 3306map_server_id: rootmap_server_pw: vertrigomap_server_db: ragnarok// MySQL Log SQL Databaselog_db_ip: 127.0.0.1log_db_port: 3306log_db_id: rootlog_db_pw: vertrigolog_db_db: ragnaroklog_codepage:// DO NOT CHANGE ANYTHING BEYOND THIS LINE UNLESS YOU KNOW YOUR DATABASE DAMN WELL// this is meant for people who KNOW their stuff, and for some reason want to change their// database layout. [CLOWNISIUS]// ALL MySQL Database Table names// Login Database Tablesloginlog_db: loginlog// Char Database Tableschar_db: charhotkey_db: hotkeyscdata_db: sc_datacart_db: cart_inventoryinventory_db: inventorycharlog_db: charlogstorage_db: storagereg_db: global_reg_valueskill_db: skillinterlog_db: interlogmemo_db: memoguild_db: guildguild_alliance_db: guild_allianceguild_castle_db: guild_castleguild_expulsion_db: guild_expulsionguild_member_db: guild_memberguild_skill_db: guild_skillguild_position_db: guild_positionguild_storage_db: guild_storageparty_db: partypet_db: petfriend_db: friendsmail_db: mailauction_db: auctionquest_db: quest// Map Database Tablesitem_db_db: item_dbitem_db2_db: item_db2mob_db_db: mob_dbmob_db2_db: mob_db2mapreg_db: mapreg//Use SQL item_db and mob_db for the map serveruse_sql_db: no// Nick for sending mainchat// messages like whispermain_chat_nick: Mainimport: conf/import/inter_conf.txt Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
botka4aet Опубликовано 27 сентября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 сентября, 2015 Там должен быть указан порт, к которому не может подключиться Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fizik Опубликовано 28 сентября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 (изменено) странно обычно такие ошибки по двум причинам, запустил серв 2 раза) или или дата екзе и дата в ммо не сходятся из за этого могут быть такие ошибки а вообще ещё могу сказать что раз чара он создал и зайти смог то смотреть надо непосредственно в мап атена или интер, чар и логин уже не причём, я склоняюсь к тому что в ммо не прописанна ревизия екзе. так же хочу заметить что у нас ещё кое что конфликтует,char_athena.confuserid: s1passwd: p2map_athena.confuserid: serv1passwd: serv2конфликт))) а эт уже проблема ))) и не маленькая) в базе логин тоженужно прописать одинаковый идентичный обоим конфиг файлам))) и тагда и только тагда запуск и вход будет успешным)неужели это невидно?))) Изменено 28 сентября, 2015 пользователем Fizik Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Hellion35 Опубликовано 28 сентября, 2015 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 Fizik Это я просто тему нашел на ra и эксперементировал. И забыл в одном конфиге поменять.....в общем дело ни в этом.Еще такая проблема, не знаю может быть из за этого или нет. У меня в консоли при запуске сервера выдает ошибку SQL о том что нет таблицы user_bg Откуда брать эту таблицу и какие там строки нужны я не представляю, может кто что знает? В базу импортирую logs.sql и main.sqlТам должен быть указан порт, к которому не может подключитьсяПро порты там вообще ни слова. Я когда чистую сборку запускаю, все прекрасно работает на тех же портах. А вот в eamod сборке не хочет почему то(( Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
botka4aet Опубликовано 28 сентября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 Как вариант - залей папку conf из чистой сборки на еамодкстати почему у тебяuserid: s1passwd: p2иuserid: serv1passwd: serv2 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Hellion35 Опубликовано 28 сентября, 2015 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 Как вариант - залей папку conf из чистой сборки на еамодкстати почему у тебяuserid: s1passwd: p2иuserid: serv1passwd: serv2Да я же говорю, что в поисках решения проблемы забрел на форум ra и там был такой вариант что со стандартыни s1/p1 не работает. Вот я и эксперементировал. Когда сюда конфиги заливал, просто забыл в одном из них обратно поменять на s1/p1))) А папку conf менять как то не правильно будет наверно, так как в eamod там конфиги дополнительные BG и т.д. Я пробовал поменять inter,map,login и char athena не помогло((( Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
botka4aet Опубликовано 28 сентября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 Насчет дополнительных конфигов должны просто высветится ошибки.Просто если заработает, то проблема в папке конфиг, а если нет, то надо в другую сторону копать Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Fizik Опубликовано 28 сентября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 он не понимает))) Ещё раз повторю В обоих конф файлах Одинаковый юзер ид и юзер пасс должен быть иначе будешь ловить ошибку) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Hellion35 Опубликовано 28 сентября, 2015 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 28 сентября, 2015 Fizik Ты как читаешь сообщения? Еще раз повторяю что это я просто пробовал варианты предложенные на других форумах. И когда я запускал сервер у меня логин и пароль были одинаковые s1/p1 просто когда сюда выкладывал, поменял только в одном файле, во-втором забыл. Дело точно не в этом.Насчет дополнительных конфигов должны просто высветится ошибки.Просто если заработает, то проблема в папке конфиг, а если нет, то надо в другую сторону копатьПо-видимому проблема даже не в конфиге((( Еще гармония установлена без лицензии. Раньше на этом не акцентировал, так как думал что дело не в этом (раньше то запускалось). Сейчас уже вообще не понимаю в чем проблема))) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
BlackGold Опубликовано 27 октября, 2015 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 октября, 2015 (изменено) Поставь слеши перед bind_ip: 127.0.0.1в двух конфигах s1p1 должно быть далее если это eamod у тебя должны быть sql фалы например eAmod_database попробуй закинь в базу это https://yadi.sk/d/aoVPTXxpk4CKN это для user_bg и user_bg_logТак же если там раньше стояла Harmony тогда продиффай ехе и снеси её с эмулятора, если не знаешь как это сделать то легче всего скачать eathena другую и перекинуть модификацию и поставить exe свой) Изменено 27 октября, 2015 пользователем BlackGold Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения