Перейти к содержанию

Рекомендуемые сообщения

Вопрос такой, Можно выдать персонажу скилл С помощью скрипта, что бы не было обязательно что-то одевать на него
Например через нпц подарить новису файр болт или ещё что нить)
типо дай 100кк и на скилл 
Что бы он был... но без итемов

Это возможно?? Если да то как подскажите плизз

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

prontera,157,117,4	script	Skill	90,{
set .npc$,"[^ffa000Skill^000000]";
if (skfire == 1) { mes .npc$; mes "Я вас уже обучил умению Fire Bolt"; close; }
mes .npc$; 
set @Zeny,100000000;
mes "Я обучу вас умением Fire Bolt, оплати "+@Zeny+"  Zeny!";
mes "Покупаем?"; 
if(select("Да:Нет")==2){ close; } 
next;
mes .npc$;
if(Zeny<@Zeny){ mes "Где мои деньги?"; close; }
set Zeny,Zeny-@Zeny;
skill 19,10,0;
set skfire,skfire + 1;
mes "Готово!"; 
close;
}


-	script	LoginSkill	-1,{
OnPCLoginEvent: 
if (skfire == 0) { end; }
skill 19,10,0;
}

 

Изменено пользователем SparkRossi
  • Upvote 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

2 SparkRossi - зачем добавлять каждый раз при перезаходе? Флаг уже стоит 0(permanently). Если для избежания ресетов скиллов, то надо про выставить 3

*skill <skill id>,<level>{,<flag>};
*skill "<skill name>",<level>{,<flag>};
*addtoskill <skill id>,<level>{,<flag>};
*addtoskill "<skill name>",<level>{,<flag>};

These commands will give the invoking character a specified skill. This is also 
used for item scripts.

Level is obvious. Skill id is the ID number of the skill in question as per 
'db/(pre-)re/skill_db.txt'. It is not known for certain whether this can be used to give 
a character a monster's skill, but you're welcome to try with the numbers given 
in 'db/(pre-)re/mob_skill_db.txt'.

Flag is 0 if the skill is given permanently (will get written with the character 
data) or 1 if it is temporary (will be lost eventually, this is meant for card 
item scripts usage.).  The flag parameter is optional, and defaults to 1 in 
'skill' and to 2 in 'addtoskill'.

Flag 2 means that the level parameter is to be interpreted as a stackable 
additional bonus to the skill level. If the character did not have that skill 
previously, they will now at 0+the level given.

Flag 3 is the same as flag 1 in that it saves to the database.  However, these skills
are ignored when any action is taken that adjusts the skill tree (reset/job change).

Flag constants:
	0 - SKILL_PERM
	1 - SKILL_TEMP
	2 - SKILL_TEMPLEVEL
	3 - SKILL_PERM_GRANT

// This will permanently give the character Stone Throw (TF_THROWSTONE,152), at 
// level 1.
    skill 152,1,0;

 

 

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

×
×
  • Создать...
Яндекс.Метрика